Bij een groot kantoor verdien je terecht meer dan bij een klein kantoor
De startsalarissen bij topkantoren blijven stijgen. Het is de vraag of kleinere kantoren de ontwikkelingen bij de grote kantoren kunnen en willen bijbenen. De kloof tussen de salarissen bij de top en andere kantoren lijkt steeds groter worden.
Wat vindt u van deze verschillen? Reageer op onze stelling:
Reacties
Er zijn 41 reacties. De laatste 25 worden getoond.
mee oneens, want ... bij niche kantoren wordt even hard gewerkt en dezelfde (zo niet betere) dienstverlening afgegeven Alain, 12 apr 2006 17:52
mee eens, want ... Je werkt je daar werkelijk te pletter. Hans, 5 apr 2006 18:54
mee oneens, want ... de arbeid die geleverd moet worden is bij beide soort kantoren hetzelfde quirina, 5 apr 2006 10:33
mee eens, want ... Er zijn geen juridisch-inhoudelijke redenen om meer advocaten bij grote kantoren te betalen. Werkdruk is echter vele malen hoger/ balans werk-privé is naar werk-kant doorgeslagen. Bob, 4 apr 2006 16:43
mee eens, want ... er wordt ook veel (!!) harder gewerkt Simon Tahamata, 4 apr 2006 12:01
mee eens, want ... je draait er veel meer uren en je zit doorgaans in de Randstad waar de kosten om te wonen ook veel hoger zijn. Marieke, 4 apr 2006 11:11
mee eens, want ... naar mijn idee wordt er aanzienlijk meer van de satgiair verwacht op de grote kantoren. Het aantal uren per week ligt gemiddeld hoger, deze correctiefactor zie ik niet terug in de absolute getallen maar vermoed at dit een ander beeld zou geven. Peter, 2 apr 2006 16:26
weet ik niet, want . ik heb bij geen van beide gewerkt Folinho, 1 apr 2006 13:22
mee eens, want ... Financieel belang vd zaken is over het algemeen groter en werkdruk alsmede prestatienivo. I. Lalisang, 31 mrt 2006 15:24
mee eens, want ... Werkdruk is hoger, verantwoordelijkheden zijn meer & de gezonde werking van de markt. Wie betere mensen wil moet meer betalen Yeshayahu Zewed-El, 31 mrt 2006 13:17
mee eens, want ... je levert je sociale leven in. jan mak, 30 mrt 2006 18:37
mee oneens, want ... dat wordt vervolgens weer doorberekend aan de klant, terwijl de tarieven vaak niet meer in verhouding staan tot de kwalieit en de aard van het werk. Groot of klein geeft geen garantie aangaande de kwaliteit. Meeuwsen, 30 mrt 2006 16:44
mee oneens, want ... ook de belangen en juridische complexiteit van zaken bij een klein kantoor kunnen groot zijn, bijv. als je ook cassatie doet. bree, 30 mrt 2006 12:25
mee eens, want ... ze doen daar ook hele andere zaken, zoals fusies en overnames. Daar zij grote belangen mee gemoeid Dumont, 30 mrt 2006 12:07
mee oneens, want ... Ligt er aan in welke markt je je begeeft. Denk aan de nische-kantoren (waarin ikzelf werkzaam ben). Klein van omvang, hoge uurtarieven en goede verdiensten. Daarbij komt dat je jezelf in deze kleine organisaties niet kunt verschuilen, zoals bij de grote jongens! Salaris is (of zou moeten zijn) afhankelijk van de (daadwerkelijk gedeclareerde)omzet die je maakt. De omvang van het kantoor zou derhalve niet van toepassing moeten zijn. Overigens is het nog maar de vraag of mensen bij een groot kantoor meer verdienen (of krijgen) dan bij een klein kantoor. Ik denk als de urenbelasting van advocaten bij grote kantoren (al dan niet noodzakelijk) tegen de urenbelasting van advocaten bij kleinere kantoren worden vergeleken de advocaten van de grote kantoren er wel eens bedrogen uit kunnen komen. Jeff 't Hart, 30 mrt 2006 8:50
mee eens, want ... Verdien je op een groot kantoor - per uur! - eigenlijk wel meer dan bij een klein kantoor? Hanneke Moons, 30 mrt 2006 8:42
mee eens, want ... De wet van het kapitalisme geldt: blijkbaar kunnen de werkgevers/grote kantoren niet tegen lagere lonen goede medewerkers trekken; de eigenaren van kleine kantoren slagen daar wel in!! Blijkbaar hebben kleine kantoren aan medewerkers 'overall' meer te bieden! Hans Dubach, 29 mrt 2006 21:15
mee oneens, want ... Bij de kleinere kantoren heb je in veel gevallen meer klantcontact en draag je meer externe verantwoordelijkheid. De belangen zijn vaak kleiner maar je staat er wel alleen voor. J. de Jonge, 29 mrt 2006 21:02
mee oneens, want ... op klein kantoor veelal veel zelfstandiger werk, terwijl het werk inhoudelijk -zeker als bij een niche-kantoor wordt gewerkt- van zeker zo hoog niveau is als bij 'de glazen puien' P van Namen, 29 mrt 2006 18:25
mee eens, want ... 1) meer werklast, volume, druk en intensiteit.
2) grotere belangen
3) meer specialisme
4) 1 t/m 3 levert een vertaling naar meer salaris op.
Ik laat hier de kwaliteit dienstverlening geheel in het midden. Dat verband dient namelijk per geval bekeken te worden. Ik constateer slechts. f.e.de miranda, 29 mrt 2006 17:01
mee eens, want ... Kwalliteit moet betaald worden J. Bom, 29 mrt 2006 16:19
mee eens, want ... Topkantoren hebben topmensen nodig. Om die aan te kunnen trekken is het kennelijk nodig een beter salaris te bieden. Kwestie van vraag en aanbod. W.B.J. van Overbeek, 29 mrt 2006 16:12
mee eens, want ... De eisen die aan personen worden gesteld die bij een groot kantoor gaan werken liggen nu eenmaal over het algemeen hoger dan de eisen die kleinere kantoren stellen (voorbeeld: de gevraagde snelheid en capaciteit zich op zeer korte termijn op een specialistisch gebied te ontwikkelen). Stagiaires die bij grote kantoren gaan werken hebben over het algemeen in hun vooropleiding geïnvesteerd (volgen van extra-curriculaire programma's in binnen en buitenland). Ook daar mag een bepaalde beloning tegenover staan. susanne kortekaas, 29 mrt 2006 16:10
mee oneens, want ... Groot of klein maakt het verschil niet! Gaat om urendruk, complexiteit en kwaliteit van werk etc. Trouwens, wat is een topkantoor? Uit onafhankelijke klantonderzoeken (o.a. Incompany) blijken veel middelgrote kantoren (Hekkelman, Actus, Trip, Kienhuis, Hoge vd Broek) het beter te doen dan de zg. 'top'. Allen & Overy is het hoogst genoteerde grote kantoor (op 8). Nauta staat 11e, De Brauw pas 15e! M. Hoek, 29 mrt 2006 16:00
mee eens, want ... De grootte van de clienten en daarmee de verantwoordelijkheden zijn groter. D. Smit, 29 mrt 2006 15:55
mee eens, want ... meer stres en meer urendwang svb, 29 mrt 2006 15:50