Deloitte Legal stapt in arbeidsrecht advies aan multinationals

Deloitte Legal gaat aan wereldwijd opererende Amerikaanse multinationals juridische diensten aanbieden op het vlak van arbeidsrecht en personeelsbeheer. Hiervoor is Deloitte een alliantie aangegaan met Epstein Becker Green, een van de grootste Amerikaanse advocatenkantoren gespecialiseerd in arbeidsrecht.

In een persbericht spreekt Deloitte Legal van een samenwerking die qua formaat geen precedent kent. De alliantie levert een ‘global delivery model’ op in een 'sterk gefragmenteerde markt', waarin het wereldwijde bereik van Deloitte en de arbeidsrechtelijke expertise van Epstein Becker Green samenkomen. Hiermee wil de Big Four-firma tegemoet komen aan (Amerikaanse) werkgevers met activiteiten wereldwijd die voor groeiende uitdagingen komen te staan, zoals wetswijzigingen, technologie en maatschappelijke ontwikkelingen – ‘societal forces which are transforming the future of work’ –.

Via het samenwerkingsverband richt Deloitte Legal zich onder meer op wereldwijd ontslag- en werkgelegenheidsbeleid, contracten, overdracht van onderneming, personeelsbeloningen en werknemersplannen. James Flynn, managing director van Epstein Becker Green, zegt er het volgende over: “The professional service experience brought together through this alliance is unprecedented and will deliver tremendous value to clients in addressing any issue related to their workforce in any part of the globe.”

“Onze alliantie met Epstein Becker Green stelt ons in staat om binnen de Amerikaanse markt klanten te helpen die behoefte hebben aan wereldwijde oplossingen voor vraagstukken op het gebied van arbeidsrecht en personeelsbeheer,” aldus Piet Hein Meeter, Global Managing Director van Deloitte Legal. Onder andere in Nederland biedt Deloitte Legal al enige tijd advisering op het gebied van arbeidsrecht aan.

Zulke vraagstukken vereisen volgens Deloitte ‘internationale en multidisciplinaire teams die begrijpelijke oplossingen bedenken voor personeelskwesties die invloed hebben op de marktpositie, strategie, innovatiekracht en cultuur van een bedrijf.’

 

    | Mail de redactie | Print