• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • GZL 2024
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Bedrijfsjuristen in de VS leven zich sociaal uit op het web

26 mei 2010 door Advocatie Redactie

Amerikaanse bedrijfsjuristen bloggen, twitteren en facebooken er flink op los. Hun sociale activiteiten op het internet zijn onlangs in kaart gebracht door American Lawyer Media, Greentarget en de Zeughauser Group.

De drie namen een enquête af onder 164 bedrijfsjuristen. Daaruit blijkt onder meer dat 43 van de bedrijfsjuristen blogs beschouwt als een van hun voornaamste bronnen van nieuws en informatie. Meer dan de helft (53 procent) verwacht dat hun informatie- en nieuwsconsumptie op socialemediaplatforms de komende zes maanden tot een jaar toe gaat nemen.

Vijftig procent van de respondenten ziet een toekomst voor zich waarin een high-profile blog mede bepaalt op welk advocatenkantoor een cliënt zijn keuze laat vallen.

Jong versus oud

Weinig verrassend is dat jonge bedrijfsjuristen het voortouw nemen in de online trend. In de leeftijdscategorie 30-39 stelde 53 procent sociale media als een van de voornaamste nieuwsbronnen te beschouwen, tegenover 25 procent in de leeftijdscategorie 40-49, 24 procent in de categorie 50-59 en 13 procent in de categorie 60+.

Bedrijfsjuristen geven de voorkeur aan online nieuwsbronnen ten opzichte van gedrukte media (62 tegenover 42 procent). Bijna de helft van de bedrijfsjuristen in de leeftijdscategorie 30-39 zegt Facebook te hebben gebruikt voor professionele doeleinden. Met betrekking tot ‘law firm-to-client’-communicatie stelt 51 procent content van hun advocatenkantoren via nieuwe mediaplatforms te willen ontvangen, als die content relevant is voor hun praktijk.

Filed Under: Business

Vorige artikel
Nieuw! De OntslagKostenBerekeningstool
Volgende artikel
Onopgeloste moord bedrijfsjurist trekt wereldwijd aandacht

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat-medewerker Verzekerings- en Aansprakelijkheidsrecht (3-6 jaar ervaring) Rotterdam

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • Nieuwe uitdaging bij HabrakenRutten, Clairfort, Windt Le Grand Leeuwenburgh e.a.

  • Nieuwe advocaat van Diddy was zelf slachtoffer seksueel geweld

  • AI als ruggengraat van de advocatuur

  • Fleur en Michelle starten damespakkenlijn: ‘Voor mannen? Oger, Suitsupply, The Society Shop. Voor vrouwen? Niks’

  • Rechter beslist over 57 miljoen euro: Parlevliet moet binnen tien dagen handelen

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×