
Dat maakt mede-eigenaar Fleur Huijs op LinkedIn bekend. In haar post benoemt ze hoe frusterend het voor haar als jurist was om stijlvolle en kwalitatieve pakken te vinden. Het idee ontstond 2,5 jaar geleden, toen de oprichters merkten dat er alleen voor mannen talloze opties waren – denk aan Oger, Suitsupply en The Society Shop. Volgende week gaan ze live.
Afbeelding ter illustratie
Huijs start het bedrijf, genaamd WMNSUIT, met haar compagnon Michelle Haagmans. Ze starten direct met een pop-up store op de Zuidas (WTC Amsterdam, Marketing Suite – Tower 4, 1st floor) waar bezoekers de collectie kunnen passen, stylen en direct aanschaffen. De ervaring wordt compleet gemaakt met gratis LinkedIn-foto’s door een professionele fotograaf, stylingadvies en keynotes. Daarnaast krijgen klanten 100 euro korting op hun eerste pak. Ook in Den Bosch staat de eerste pop-up al gepland, op 17 en 18 mei.
Bijval
In haar LinkedIn-post benadrukt Fleur hoe ze, in haar tijd als jurist, vaak verbaasd was om het gebrek aan de vindbaarheid van goede professionele outfits. Vaak moest ze het doen met losse items van grote ketens als de Zara. Met – momenteel – 3.500 reacties en dik vijfhonderd commentaren lijkt ze aardig wat bijval te krijgen van andere ‘Zuidas-professionals’.