
Een advocatenkantoor in het Belgische Hasselt probeert niet langer beschonken cliënten te werven via bierviltjes in cafés. Onder andere een belangenorganisatie van ouders van verongelukte kinderen had bezwaar gemaakt.
Dat meldt TV Limburg. Op de viltjes stond: ‘Even vergeten dat je bob bent? Wij verdedigen uw rechten ook als het goed scheef zit’. De bierviltjes lagen in zo’n veertig cafés.
Volgens de meeste reacties zette de campagne aan tot drinken en praatte het rijden onder invloed goed. Ook Vias, het Belgische kennisinstituut dat zich bezig houdt met verkeersveiligheid, was niet te spreken over de campagne. Het instituut vond dat de advocaat de term bob onrechtmatig gebruikte en eiste dat de bierviltjes zouden worden verwijderd uit de cafés.
In een eerdere reportage van TV Limburg zei advocaat Christophe Bielen dat de campagne was gericht op mensen die “misschien één, twee, drie pintjes drinken, maar ergens onbewust over de schreef gaan. Niet alleen in het verkeer, maar ook elders in het leven. Dan botst men op de grenzen van het strafrecht.”
Nu het advocatenkantoor de reclamecampagne heeft gestaakt, is voor Vias de kous af.