• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Helft notarissen passeert akten via KIK

2 oktober 2013 door Advocatie Redactie

Voor het eerst sinds de lancering van het programma Ketenintegratie Inschrijving Kadaster (KIK) vier jaar geleden, hebben in september van 2013 meer notariskantoren akten aangeboden via het KIK-systeem dan op de traditionele manier. Dat heeft het Kadaster bekend gemaakt. 

Notariskantoor Kuhlmann Hulshof & de Kok was de nieuwe deelnemer die er vorige maand voor zorgde dat meer dan 50% van de notariskantoren een deel van hun akten via het KIK-systeem inschrijven. Dit programma ging in juni 2009 live, nadat het Kadaster en de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) hierover in 2006 een convenant hadden gesloten. Het betreft onder meer leverings- en hypotheekakten van Rabobank, ING en ABN Amro die door KIK kunnen worden verwerkt. “We blijven de mogelijkheden continu doorontwikkelen en uitbreiden”, aldus Quinten de Haas namens het Kadaster.

Het systeem biedt notarissen de mogelijkheid om hun akten geautomatiseerd aan te bieden en te laten verwerken door het Kadaster, wat veel efficiency en tijdwinst oplevert. Na enkele jaren van doorontwikkelen, zet het Kadaster er nu op in dat KIK de nieuwe standaard wordt onder notarissen. Daar is soms nog wat overtuigingskracht voor nodig, erkent De Haas. “We hadden natuurlijk wel gewild dat nog meer notariskantoren het al zouden gebruiken, maar we moeten realistisch zijn, dit heeft tijd nodig. Toch kunnen we steeds meer notariskantoren ervan overtuigen dat de kwaliteit van de kadastrale registratie verbetert en dat het kostenbesparend werkt. Het aantal fouten in de verwerking is dankzij het systeem teruggebracht. Zoiets als overtypen, waarbij er makkelijk fouten insluipen, is er niet meer bij. Het grootste deel van het proces wordt immers geautomatiseerd uitgevoerd.”

 

Filed Under: Actueel

Vorige artikel
The 2013 Global 100: wisseling aan de top, Loyens & Loeff iets gedaald
Volgende artikel
Nieuwe praktijken voor strategie en organisatie in de professional service firm

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat ondernemingsrecht Veldhoven

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De passie van Latisha Nunumete: vechten tegen de zwaartekracht

  • ‘Waardeloze’ dwangsom laat burgers met lege handen achter

  • Uitgelicht – ‘Hoorrecht in verhuiszaken; wat is de invloed van het kindgesprek?’

  • Ex-medewerkers beschuldigen Knoops’ Advocaten van schrikbewind

  • Man veroordeeld tot gevangenisstraf voor mishandeling van advocaat

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×