• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Contact

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
  • Innovatie & Tech
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
  • GZL 2021
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Berkeley Bridge
    • Intervisie Advocatuur
    • Mutsaerts
    • Nalanda
    • PO-Online
    • YER Legal
  • Rechtsgebieden
    • Arbeidsrecht
    • Financieel recht
    • Huurrecht
    • Notariaat
    • Privacyrecht

Kneppelhout & Korthals sluit zich aan bij Advocaatscore

30 mei 2018 door Advocatie Redactie

Klanten van Kneppelhout & Korthals Advocaten kunnen vanaf 1 juni via Advocaatscore openbaar laten weten wat ze vinden van de dienstverlening van het Rotterdamse kantoor. Klanten wordt gevraagd de dienstverlening te beoordelen. Daarbij krijgen ze de vraag voorgelegd of ze akkoord gaan met publicatie van die beoordeling. Het is het tweede kantoor uit de Top 50 (editie 2018) dat in zee gaat met Advocaatscore.

Kneppelhout & Korthals zet daarmee naar eigen zeggen ‘de volgende stap in haar traditie van het meten van klanttevredenheid. Kneppelhout startte in 2015 met een transparante manier van beoordelen en was op dat moment de eerste binnen de top 50 van Nederlandse advocatenkantoren’. Van Iersel Luchtman was eerder al in zee gegaan met Advocaatscore.

Boudijn Driesen, Managing Director bij Kneppelhout & Korthals, in het persbericht: ‘Externe beoordelingen vormen tegenwoordig een belangrijke basis voordat we overgaan op een aankoop van dienst of product. Maar ons gaat het bottomline om tevreden klanten, het nog leren van klantervaringen en het pionieren voor meer transparantie binnen onze sector.’

Kneppelhout & Korthals wil de beoordelingen ook gebruiken de interne bedrijfsvoering. ‘Onze ervaring leert immers dat onze dienstverlening beter aansluit bij de klantbeleving als we vragen naar wat beter kan, ook in de dienstverlening van de betreffende advocaat. Met als gevolg dat de algehele prestaties van ons kantoor naar een steeds hoger niveau worden getild’, aldus Driesen.

Arnold Birkhoff, partner bij Kneppelhout & Korthals en ‘Voice of the Customer’, zegt in een mondelinge toelichting niet bang te zijn voor hele negatieve beoordelingen. ‘Wij werken al veel langer met klanteboordelingen, en dat valt heel erg mee. Er is veel koudwatervrees in de advocatuur. Natuurlijk zijn er negatieve reviews, en die worden gewoon geplaatst. Voor ons is het een startpunt om – indien mogelijk – de onvrede bij de klant weg te nemen.’ Reden om naar Advocaatscore over te stappen is volgens Birkhoff dat die organisatie leidend wil worden in klantbeoordelingen in de advocatuur.

Advocaatscore is een specifiek voor de advocatuur ontwikkelde beoordelingstool, ‘met de intentie om advocaten en hun cliënten een eerlijk, betrouwbaar en vooral onafhankelijk klantbeoordelingssysteem te bieden’. Volgens Albert Munneke van het bedrijf hebben inmiddels 200 kantoren – samen goed voor duizend advocaten – zich bij Advocaatscore aangesloten. Ongeveer de helft van de klantbeoordelingen zijn openbaar, aldus Munneke.

Vorige artikel
Doe de AVG Maturity Check
Volgende artikel
Advocaat over de schreef: seksistische, anti-semitische en neo-nazistische uitlatingen

Categorie: Actueel

Primaire Sidebar

Zoeken

Topvacatures

Juridisch medewerker bestuursrecht in deeltijd (student of pas afgestudeerd) Zwolle

Advocaat medewerker Arbeidsrecht Rotterdam

Gevorderd stagiaire of beginnend medewerker Arbeidsrecht Amsterdam

Meer vacatures

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • IND Advocaten kaarten misstanden bij de IND aan: ‘Overeenkomsten met toeslagenaffaire’
  • Sidney Smeets stapt op als D66-Kamerlid na meldingen grensoverschrijdend gedrag
  • NOvA’s platform voor inclusie en diversiteit: ‘Het moet niet blijven bij een modegril’
  • Kamervragen over maximumlengte processtukken; kort geding dient op 26 mei
  • M&A OverFusies League Tables 2021 Q1: Loyens & Loeff, NautaDutilh, deBreij aan de leiding

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers 2021
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen
  • Naar Sdu Webshop

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×