• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • GZL 2024
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

MediaMonks lijft influencers van IMA in: Osborne Clarke en Van Doorne adviseren

21 augustus 2019 door Advocatie Redactie

Influencer-300

Ze zijn niet meer weg te denken van YouTube en social media: de influencers die vooral jongeren lekker proberen te maken voor de nieuwste hippe producten. Het Amsterdamse influencer marketingbureau IMA wordt overgenomen door digitaal reclameproductiebedrijf MediaMonks. Osborne Clarke adviseerde de reclamemakers, Van Doorne de influencers.

De marketinginvloed van influencers op hele, veelal jonge volksstammen via YouTube en social media is nog altijd groeiende. Ze zijn niet meer weg te denken uit het wereldwijde marketing- en medialandschap en vele influencers verdienen een mooi belegde boterham dankzij hun samenwerkingen met diverse bedrijven die hun producten op deze manier onder de aandacht willen brengen.

Dit weet ook het Nederlandse contentbedrijf MediaMonks, dat vorig jaar juli werd overgenomen door de Britse investeringsmaatschappij S4 Capital van de bekende Engelse reclameman Martin Sorrell. Met de overname van marketingbureau IMA (Influencers Marketing Agency) wil MediaMonks dan ook ‘nieuwe consumenten bereiken met content via het complete spectrum van digitale kanalen’, aldus een persbericht. 

Het reclamebedrijf denkt dat de wereldwijde markt van influencer marketing in de komende drie jaar in waarde stijgt van 8 naar 15 miljard euro. IMA is een van de voorlopers in de industrie, vindt MediaMonks. De overnamesom is niet bekendgemaakt.

IMA zag in 2010 het levenslicht dankzij ondernemers Emilie Tabor, Maddie Raedts en Joost Nauta. Het bureau groeide in de afgelopen jaren flink dankzij grote klanten als Tommy Hilfiger, Diesel, Microsoft, Heineken, Pernod Ricard, Samsonite, Beiersdorf en Booking.com.  Er werken inmiddels circa 85 mensen, die een netwerk onderhouden van ruwweg 40.000 influencers in diverse sectoren, van mode en beauty tot reizen.

MediaMonks liet zich net als bij de overname door S4 vorig jaar adviseren door Osborne Clarke Amsterdam. Partner Cristine Brinkman leidde het team dat verder bestond uit Niels Dolk, Guusje Cornelissen, Coen Barneveld, en tax-partner Job van der Pol.

De aandeelhouders van IMA deden voor juridisch advies een beroep op Van Doorne en werden bijgestaan door Jeroen Sombezki (lead partner), Onno Boerstra, Daan ter Braak, Emmy van Hengel, Desiree van der Veer, Jan ter Meer, Nina de Kwaasteniet, Annette Oosters, Siego Boslooper en Koen Borren.

 

Filed Under: Deals

Vorige artikel
Freshfields en Oaklins adviseren bij Franse overname AkzoNobel
Volgende artikel
Loyens & Loeff en Stek adviseren bij forse investering in WeTransfer

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat-medewerker Verzekerings- en Aansprakelijkheidsrecht (3-6 jaar ervaring) Rotterdam

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • Nieuwe uitdaging bij HabrakenRutten, Clairfort, Windt Le Grand Leeuwenburgh e.a.

  • Nieuwe advocaat van Diddy was zelf slachtoffer seksueel geweld

  • AI als ruggengraat van de advocatuur

  • Fleur en Michelle starten damespakkenlijn: ‘Voor mannen? Oger, Suitsupply, The Society Shop. Voor vrouwen? Niks’

  • Rechter beslist over 57 miljoen euro: Parlevliet moet binnen tien dagen handelen

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×