• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Linklaters en Rabobank adviseren Mecom en Wegener bij verkoop Autotrack.nl

21 maart 2013 door Advocatie Redactie

Uitgeverij De Persgroep koopt voor € 26 miljoen autohandelwebsite Autotrack.nl. De Persgroep krijgt buiten de site voor € 2 miljoen aan advertentieruimte terug in de print- en online-uitgaven van verkopende uitgeverij Koninklijke Wegener.

Advocatenkantoor Linklaters adviseert de verkopende partijen op juridisch gebied bij de transactie. De kern van het team dat werkt aan de deal bestaat uit lead-partner Jan Willem de Boer, Maarten Overmars en Jesse van Kuyk. “Dit was een spannende deal,” Zegt De Boer in een reactie. “Er was veel belangstelling voor AutoTrack. Wij hebben daardoor een mooi competitief proces gehad. Beide partijen kunnen terugkijken op een goed resultaat. AutoTrack is bij de Persgroep in goede handen” Financieel advies aan Wegener komt van Rabobank. Istvan Csejtei leidt het team dat werkt aan de deal en verder bestaat uit Niels Claeren, Sam Houwen, Michel Cijsouw, Roeland Peeters en Jesse van Schouwenburg.   

Directeur verhuist mee

De website Autotrack.nl is een van de marktleiders in Nederland op het gebied van online autoverkoopadvertenties, met ongeveer 5.000 autodealers in het bestand en ongeveer 500.000 unieke bezoekers per maand. Sander van den Hout, directeur van Wegener Digital, verhuist mee naar De Persgroep. Ook zustersite JobTrack wordt bij De Persgroep ondergebracht.

Grootste sinds 2010

Voor een deal waarbij een Nederlandse website voor meer geld van eigenaar veranderde, moeten we terug naar – voor zover bekend – 2010. Toen kocht de Telegraaf Media Groep sociale netwerksite Hyves voor € 53 miljoen. Vorig jaar kocht De Persgroep VNU Media, maar het overnamebedrag van die deal is niet bekendgemaakt. Toen adviseerde een Linklaters-team onder leiding van De Boer overigens De Persgroep.

Filed Under: Deals

Vorige artikel
M&A Study CMS: Verkopers bedingen nog betere risicoverdeling
Volgende artikel
Striptease CSM: Stibbe, Sullivan & Cromwell, PwC en Morgan Stanley adviseren bij verkoop driekwart activiteiten

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat ondernemingsrecht Veldhoven

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De passie van Latisha Nunumete: vechten tegen de zwaartekracht

  • ‘Waardeloze’ dwangsom laat burgers met lege handen achter

  • Uitgelicht – ‘Hoorrecht in verhuiszaken; wat is de invloed van het kindgesprek?’

  • Ex-medewerkers beschuldigen Knoops’ Advocaten van schrikbewind

  • Man veroordeeld tot gevangenisstraf voor mishandeling van advocaat

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×