• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

NautaDutilh en De Brauw adviseren bij vorming reclamereus

1 augustus 2013 door Advocatie Redactie

Het Franse reclamebureau Publicis en haar Amerikaanse branchegenoot Omnicom gaan fuseren. De top-holding komt in Nederland. Door de fusie ontstaat ’s werelds grootste communicatie-, pr-, en reclamebureau. Zowel de aandeelhouders van beide partijen als de betreffende mededingingsinstanties moeten nog akkoord gaan met de deal. 

Publicis nam eerder dit jaar voor ruim € 400 miljoen het Nederlandse Lost Boys International (LBi) over. De Fransen hebben het Amerikaanse kantoor Wachtell, Lipton, Rosen & Katz ingeschakeld als juridisch adviseur voor de Amerikaanse aspecten van de deal, Darrois Villey Maillot Brochier voor de Franse aspecten en NautaDutilh voor de Nederlandse. Rothshield verzorgt het financieel advies. Partners Hein Hooghoudt en Leo Groothuis sturen het NautaDutilh-team aan dat het advies bij de deal verzorgt.

Trend

Het Amerikaanse Omnicom heeft Latham & Watkins ingeschakeld voor de Amerikaanse, Britse en Franse aspecten van de deal. Financieel advies komt van Moelis & Company. De Brauw Blackstone Westbroek verzorgt de Nederlandse aspecten van de transactie. Partner Paul Cronheim leidt het team van De Brauw bij deze deal. In een reactie geeft hij aan dat de deal past in een trend dat fuserende grote internationale bedrijven hun top-holding in Nederland vestigen. Zo adviseerde Cronheim afgelopen jaar onder andere CNH Global, een producent van landbouwvoertuigen, bij een vergelijkbare deal met Fiat.

Complex

Cronheim geeft aan dat de fusie tussen Publicis en Omnicon een complexe deal is met veel bijzondere aspecten. “Het was een complexe deal, waar we als team met veel plezier aan gewerkt hebben in nauwe samenwerking met Amerikaanse en Franse advocaten. Ook is er continu constructief overleg met NautaDutilh geweest, waarbij het werk zich niet tot de normale werktijden beperkte.” De verwachting is dat de deal in het vierde kwartaal van dit jaar, of in het eerste kwartaal van 2014 rond komt.

Filed Under: Deals

Vorige artikel
Freshfields en ING adviseren IK Investment Partners bij offshore private equitydeal
Volgende artikel
Deterink en Ernst & Young adviseren Nikkiso bij overname Geveke

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat ondernemingsrecht Veldhoven

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De passie van Latisha Nunumete: vechten tegen de zwaartekracht

  • Ex-medewerkers beschuldigen Knoops’ Advocaten van schrikbewind

  • Man veroordeeld tot gevangenisstraf voor mishandeling van advocaat

  • NRC: OM blokkeert overdracht dossiers gearresteerde advocaat Shukrula

  • Daniella Franken bekroond tot beste onafhankelijke jurist van 2025

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×