• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Publicis Groupe slokt Lost Boys International (Lbi) op, Loyens & Loeff, ABN AMRO, Jefferies en UBS adviseren

27 september 2012 door Advocatie Redactie

De Franse communicatiegigant Publicis Groupe neemt een meerderheidsbelang in digitaal communicatiebureau Lost Boys International (LBi). Met het overeengekomen bod van € 2,85 per aandeel zal Publicis straks een belang van 65% krijgen voor ongeveer € 416 miljoen.


Overnemende partij Publicis Groupe laat zich financieel adviseren door zakenbank UBS en wordt op juridisch gebied bijgestaan door Allen & Overy. Maarten Muller geeft leiding aan het Allen & Overyteam, dat verder bestaat uit Floris Pierik, Sophie Pabruwe, Rosan Lancee en Thomas Timmermans. Lost Boys International (LBi) laat zich bij de verkoop juridisch begeleiden door een team van advocatenkantoor Loyens & Loeff. Partner Bas Vletter leidt het team dat verder bestaat uit Guido Portier, Jelmer Kalisvaart en Kiki Tienstra. Het management van LBi krijgt financieel advies van een team van Jefferies International, terwijl ABN AMRO de Raad van Commissarissen (RvC) van LBi heeft voorzien van een fairness opinion. Het team van ABN AMRO staat onder leiding van Martijn Arlman.

Vertrouwde samenwerking

Bas Vletter van Loyens & Loeff geeft in een reactie aan dat de samenwerking tussen LBi en zijn kantroor vertrouwd is. “Nadat Loyens & Loeff in 2010 de beursgang van LBi aan Euronext Amsterdam heeft begeleid, is het erg mooi om LBi ook bij dit voorgenomen openbaar bod te mogen adviseren.”

Omzetgroei verwacht

LBi was tot voor kort één van de laatste grote onafhankelijke digitale reclamebureau’s. Op de digitale reclamemarkt wordt hard gestreden om marktaandeel. Het bedrijf maakte maandag bekend over heel 2012 een aangepaste omzet van € 242,7 miljoen te verwachten. In 2011 was dit nog € 196,6 miljoen.

Filed Under: Deals

Vorige artikel
Dealtalk: Heineken lijkt overnamestrijd te winnen, Hitt zegt terecht voor Saab te hebben gekozen
Volgende artikel
ING, ABN AMRO en Allen & Overy adviseren Mediq bij miljardenovername door Advent

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Arbeidsrecht Utrecht

Advocaat medewerker Onderneming en Commerciële Geschillen Den Haag

More vacancies

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • Advocaat raadt veelpleger aan ander beroep te kiezen: “Je wordt voortdurend opgepakt”

  • Wie zit er straks aan de knoppen? AI als ruggengraat: deel II

  • Advocaat Shukrula trekt kort geding in

  • AI en Rechtspraak: geen robotrechter in de rechtzaal

  • De passie van John Brökling: vrijwillig als redder de zee opgaan

ING
Jefferies
NOM

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Lefebvre Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Lefebvre Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
lefebvre SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×