• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • Innovatie & Tech
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • GZL 2023
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Berkeley Bridge
    • EVE
    • Hoffelijk Juridisch
    • Intervisie Advocatuur
    • Mutsaerts
    • Nalanda
    • OSR
    • PO-Online
    • YER Legal

Vier vragen om aan uw DMS-leverancier te stellen

1 juli 2020 door Epona Legal

Epona Legal

Wie orde wil brengen in de chaos van documenten, e-mails, bestanden op netwerkschijven en in mailboxen, kan het beste zijn toevlucht zoeken in een Document Management Systeem (DMS). Maar in uw zoektocht naar een DMS begint de reis met meer vragen dan antwoorden.

Dit DMS herbergt alle relevante data van uw kantoor, maakt deze makkelijk vindbaar op basis van inhoud en metadata, en zorgt ervoor dat iedereen dus altijd over de juiste informatie omtrent een dossier beschikt. Ik zet de in mijn ogen, 4 belangrijkste vragen om mee te beginnen, voor u op een rij:

1. Welke integraties kan het DMS maken?

Een DMS op zich is slechts een grote kaartenbak waarin veel informatie staat. De echte waarde ontstaat op het moment dat u het DMS kunt koppelen met bijvoorbeeld uw Office pakket om zo snel data toe te voegen en te bewerken, of met uw praktijkmanagementsysteem om alle relevante documenten en e-mails rond een zaak snel bij elkaar te hebben. Integraties zijn hierbij het sleutelwoord. Kijk dus goed of uw nieuwe DMS kan integreren met de andere software die voor uw kantoor van levensbelang is.

2. Hoe is de veiligheid geregeld?

De data in het DMS moet goed bescherm kunnen worden. Niet alleen op zo’n manier dat men van buitenaf er niet bij kan, maar ook zo dat intern enkel mensen met de juiste bevoegdheden en betrokkenheid een bestand kunnen openen of zelfs bewerken. U moet dus niet alleen vragen hoe het systeem technisch beveiligd is, welke tests er worden gedaan en welke standaarden worden nageleefd om dit bevestigen, maar ook hoe u uw eigen beveiligingsbeleid via het pakket kunt handhaven.

3. Kan ik makkelijk nieuwe data toevoegen en bestaande data te vinden?

De manier waarop data in het systeem kan worden geplaatst en vervolgens weer gevonden kan worden, is cruciaal voor de acceptatie van het systeem door uw gebruikers. Als data in het DMS “verdwijnt” en niet meer te vinden is, stoppen gebruikers met het vullen van het DMS. Gebruiksvriendelijkheid, koppelingen met de juiste applicaties en snelheid zijn dus cruciaal voor een succesvol DMS.

4. Kan ik externen ook veilig toegang geven tot de data in mijn DMS?

Eigenlijk wil niemand meer werken met attachments rondsturen per e-mail. Het is onveilig, inefficiënt en zorgt voor een overvloed aan onnodige versies. Een systeem dat u in staat stelt om externen veilig toegang te geven tot een specifiek document om daaraan mee te werken, kan u daarom een hoop kopzorgen schelen.

De lijst met vragen die u een DMS-leveranciers kunt stellen is natuurlijk nog veel langer. We vertellen u namelijk ook graag over hoe de migratie bijvoorbeeld verloopt, hoe we een vendor lock-in voorkomen en hoe de SLA (Service Level Agreement) er bijvoorbeeld uitziet. Maar daarover adviseer ik u ook graag persoonlijk. Neem dus contact met mij op via info@epona.com als u graag meer wilt weten over DMSforLegal, het DMS ontwikkeld voor de juridische praktijk.

Auteur: Bart van Wanroij, Managing Director Epona Legal

Filed Under: Lexxyn Groep, Nieuws

Vorige artikel
Nieuwe Uitdaging bij… Baker McKenzie, Van Benthem & Keulen, Benthem Gratama en La Gro Geelkerken
Volgende artikel
Column Zo Zuidas: Karen en Jan-Willem

Primary Sidebar

Topvacatures

Gevorderd advocaat-stagiaire / beginnend medewerker Amsterdam

Advocaat-stagiaire | Corporate M&A (m/v/x) Amsterdam

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De Gouden Zandlopers 2023: nomineer nu in deze negen categorieën!
  • FTM: Zuidaskantoren hebben grote invloed op afstudeerrichting fiscaal recht
  • PwC introduceert chatbot die wereldwijd ruim vierduizend advocaten gaat helpen
  • Amerikaanse rapper Notorious B.I.G. inspiratie voor Nederlands recht, aldus partner AKD
  • Nieuwe seizoen begonnen van podcastreeks ‘De Erfrechtadvocaat’

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers 2022
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×