• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Donatiemaand bij griph: ‘Voer voor discussie over waarde dienstverlening advocaat’

5 juli 2017 door Advocatie Redactie

We waren toch benieuwd: hoe is de zogenoemde ‘donatiemaand mei’ van advocatencoöperatie griph verlopen? Wat bieden cliënten als ze opeens zelf de prijs van hun advocaat mogen bepalen? “We hebben veel goede reacties op onze actie ontvangen, maar in de eindafrekeningen zat uiteindelijk weinig verschil,” zegt advocaat en griph-oprichter Jaap Stikkelbroeck.

‘We willen laten zien dat het anders kan. Daarom werken we de hele maand mei voor wat jij denkt dat het waard is.’ Met deze woorden lanceerde griph (vijf advocaten, twee fiscalisten) afgelopen voorjaar een donatiemaand. Een gul gebaar, slimme marketing vooral, maar werd er uiteindelijk een beetje gebruik van gemaakt?

Dat dus niet zo zeer, maar volgens Stikkelbroeck was de actie dan ook vooral bedoeld om de discussie over de waarde van juridische dienstverlening weer eens aan te slingeren. Of om wat lucht te pompen in de mogelijk benauwende gesprekken over facturering tussen cliënt en advocaat. 

Potentiële cliënten die zich out of the blue meldden ‘met een paar tientjes voor een probleem’, waren op een hand te tellen. Andere advocaten die op het LinkedIn-profiel van griph keken, waren er des te meer.“Ik heb dankzij de actie vooral veel oudere cliënten gesproken van wie ik al een tijdje niets gehoord had,” zegt Stikkelbroeck. “In die zin was het een succesvolle marketingactie. Cliënten die met een zaak aankwamen, vertelden we in eerste instantie hoeveel uur het waarschijnlijk in beslag zou nemen of wat de kosten zouden zijn. Meestal was het antwoord dan: ‘doe maar wat jullie normaal ook doen’. Uiteindelijk maakt deze insteek zulke gesprekken vooral makkelijker.”

 

Filed Under: Actueel

Vorige artikel
Wat al te gortig: 19 uur reistijd per cursus
Volgende artikel
Spoorloze Noord-Hollandse advocaat van tableau geschrapt

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat ondernemingsrecht Veldhoven

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De passie van Latisha Nunumete: vechten tegen de zwaartekracht

  • ‘Waardeloze’ dwangsom laat burgers met lege handen achter

  • Uitgelicht – ‘Hoorrecht in verhuiszaken; wat is de invloed van het kindgesprek?’

  • Ex-medewerkers beschuldigen Knoops’ Advocaten van schrikbewind

  • Man veroordeeld tot gevangenisstraf voor mishandeling van advocaat

Griph

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×