• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Stibbe en De Brauw adviseren bij carve-out van Philips lifestyle Entertainment divisie

31 januari 2013 door Advocatie Redactie

Het Japanse electronicabedrijf Funai koopt de audio, video en entertainmentdivisie van Philips. Daarnaast hebben de Japanners een licentie gekocht om de betrokken producten de komende vijf jaar te maken en te verspreiden onder de merknaam Philips. Met de deal is € 150 miljoen gemoeid, exclusief licentierechten.


Advocatenkantoor Stibbe adviseert Funai bij de aankoop. Het team dat aan de deal werkt wordt geleid door corporate partner Björn van der Klip en bestaat verder uit onder andere Eva Das (corporate) en Erik Valgaeren (IP/IT). “Het is voor Funai een strategisch belangrijke transactie,” meldt Van der Klip in een reactie. “Op dit moment richten zij zich nog alleen op de productie en distributie van televisies, waaronder onder televisies onder de merknaam van Philips. Door deze transactie zal het productenarsenaal van Funai significant worden uitgebreid,” aldus Van der Klip.

Het Japanse Nomura adviseert de Japanners op financieel gebied, terwijl PwC het belastingadvies verzorgt.

Smeenk: Transactie met vele facetten

Philips laat zich op juridisch gebied adviseren door advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek. Nieuwbakken partner Gaby Smeenk en Arne Grimme leiden het team dat aan de transactie werkt. “Philips zet met de verkoop van haar Lifestyle Entertainment activiteiten de volgende stap in de transformatie naar een leidend merk in Health en Well-being,” meldt Smeenk in een reactie.

“Het is een transactie met vele facetten,” vervolgt ze, verwijzend naar onder andere de merklicentie die aan de deal gekoppeld is. “Hierdoor kan Funai de naam Philips, één van de bekendste en meest waardevolle merken, blijven gebruiken.” De afgelopen jaren heeft Philips met succes haar brand license programma uitgebreid.

Het Eindhovense electronicaconcern en De Brauw zijn geen onbekenden van elkaar. Zo adviseerde De Brauw Philips ook bij de televisie joint venture met TPV. Credit Suise verzorgt het financieel advies aan Philips, terwijl Deloitte is ingeschakeld voor belastingadvies.

Filed Under: Deals

Vorige artikel
Dealtalk: Advent nu wel heel dichtbij overname Mediq, veevoederbranche in beweging
Volgende artikel
KPMG: Wereldwijd meer M&A deals in 2013

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat ondernemingsrecht Veldhoven

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De passie van Latisha Nunumete: vechten tegen de zwaartekracht

  • ‘Waardeloze’ dwangsom laat burgers met lege handen achter

  • Uitgelicht – ‘Hoorrecht in verhuiszaken; wat is de invloed van het kindgesprek?’

  • Ex-medewerkers beschuldigen Knoops’ Advocaten van schrikbewind

  • Man veroordeeld tot gevangenisstraf voor mishandeling van advocaat

PricewaterhouseCoopers

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×