• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Nederlandse bedrijven verwachten flinke investeringen in sociale media

4 augustus 2011 door Advocatie Redactie

Nederlandse bedrijven verwachten in het komend jaar hun budget voor sociale media met 30% te verhogen. Het aantal werknemers dat zich met social media bezighoudt, zal verdubbelen. Dit blijkt uit onderzoek Social Media Survey Report van management consultancy Booz & Company naar het gebruik en inzicht in social media bij zestig Nederlandse bedrijven.

De bedrijven geven in het onderzoek aan dat ze sociale media voornamelijk gebruiken voor merkbekendheid en klantbetrokkenheid. “De impact van sociale media wordt nog onvoldoende door henzelf gemeten en er is weinig inzicht in hoe er daadwerkelijk verkoop mee tot stand kan worden gebracht. De meeste bedrijven erkennen niet te beschikken over een duidelijke strategie en evenmin over de benodigde vaardigheden om social media volledig te benutten,” aldus Booz & Co in het persbericht.

Driekwart van de ondervraagde bedrijven is actief op LinkedIn, gevolgd door Facebook en Twitter waar 57% van de bedrijven actief op zijn. Hyves is niet populair bij bedrijven: 24% is daar actief.

De grootte van een bedrijf van invloed is op het gebruik van social media. Kleine bedrijven, met een omzet van minder dan € 25 miljoen, gebruiken vooral LinkedIn (80%), Facebook (77%) en Twitter (65%).

Grote ondernemingen, met een omzet van € 500 miljoen of meer, zijn het meest actief op YouTube (60%), platforms van het eigen bedrijf (65%) en sites waar consumenten producten kunnen beoordelen (35%). Middelgrote bedrijven, met een omzet van € 25-500 miljoen, lopen achter en zijn het minst actief in het gebruik van social media.

Dat kleine bedrijven relatief meer gebruik maken van social media is verklaarbaar, aldus Booz & Co. “Blijkbaar zijn kleinere bedrijven ondernemender en flexibeler, waardoor ze sneller inspelen op nieuwe mogelijkheden zoals social media. In middelgrote en grote bedrijven wordt wellicht primair gedacht vanuit risicobeheersing en is er minder ruimte om te experimenteren,” aldus partner Coen de Vuijst.

Filed Under: Business

Vorige artikel
Netwerk Legal Women trapt af
Volgende artikel
Halverwege 2011: de best gelezen artikelen op Bedrijfenjurist

Primary Sidebar

Topvacatures

Jurist arbeidsrecht (32 – 36 uur) Amsterdam

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat medewerker Insolventierecht/curator Den haag

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • Kim Kardashian behaalt haar rechtenbul

  • AANV waarschuwt voor notarissenfraude op Aruba

  • Moszkowicz mist 13 jaar na schrapping nog altijd zijn passie

  • Forse boetes voor advocaat die sjoemelt met zijn belastingaangifte

  • Veroordeeld drugscrimineel en voormalig advocaat van ‘El Chapo’ wil rechter worden

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×