• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Onderzoek DLA Piper: bedrijven nog onvoldoende ingespeeld op social media

19 oktober 2011 door Advocatie Redactie

Ruim driekwart van de Britse ondernemingen is actief op sociale media als Facebook (86%), LinkedIn (78%) en Twitter (62%), en 65% spoort het personeel ook actief aan om er gebruik van te maken. Maar er zijn nog veel lacunes en problemen: geen uitgewerkt beleid, geen zicht op de risico’s en uitglijders door medewerkers die dan vervolgens ook moeten worden gesanctioneerd. Dat blijkt uit het onderzoek Knowing your tweet from trend van DLA Piper.

De bedrijven maken gebruik van sociale media om hun naamsbekendheid te vergroten (80%), voor marketingdoeleinden (60%), recruitment (42%), het stimuleren van betrokkenheid (37%) en teamwerk (28%) en de onderlinge communicatie tussen werknemers (39%).

Slechts 25% van de ondernemingen heeft het beleid inzake sociale media vastgelegd. 34% van de werkgevers is van mening dat sociale media een risico vormen, bijvoorbeeld omdat er vertrouwelijke informatie op wordt gezet. Eenvijfde van de werknemers heeft stappen moeten zetten omdat een werknemer informatie had gepost over een ander individu, en 31% nam disciplinaire maatregelen omdat er informatie was geplaatst over de onderneming.

Kate Hodgkiss, partner van DLA en auteur van het rapport, stelt het volgende over het onderzoek: “Our respondents recognised the benefits of social media to get their messages out to a wide audience, at a fraction of the cost of traditional methods and far more quickly. But businesses need to understand how to minimise the risks. The study highlights that many are failing to protect themselves against the legal ramifications, as social networking practices outpace business policies. The research highlights the growing need for a definitive social media policy which is regularly assessed and updated.”

Filed Under: Nieuws

Vorige artikel
e-Court niet teleurgesteld door afwijzingen exequatur
Volgende artikel
In-house bij... Koninklijke Boskalis Westminster

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat ondernemingsrecht Veldhoven

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De passie van Latisha Nunumete: vechten tegen de zwaartekracht

  • ‘Waardeloze’ dwangsom laat burgers met lege handen achter

  • Uitgelicht – ‘Hoorrecht in verhuiszaken; wat is de invloed van het kindgesprek?’

  • Ex-medewerkers beschuldigen Knoops’ Advocaten van schrikbewind

  • Man veroordeeld tot gevangenisstraf voor mishandeling van advocaat

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×