• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Concurrentie tevreden met campagne Houthoff

27 maart 2008 door Advocatie Redactie

Vol zelfvertrouwen spoort Houthoff Buruma in een opmerkelijke campagne juridisch talent aan ook met de concurrentie kennis te maken. Houthoff nodigt de topstudenten uit “vooral ook in gesprek met NautaDutilh” te gaan. Of om een afspraak te maken bij Allen & Overy en De Brauw. Doel van de campagne is het werven van de beste rechtenstudenten van Nederland.

Waarom is gekozen voor een ongebruikelijke strategie die op het eerste gezicht de naamsbekendheid van de concurrent vergroot? Casper Banz, partner van Houthoff belast met werving, licht de gekozen strategie toe: “De gedachte is dat we mensen willen die om zich heen kijken. Dus geen volgers, maar denkers die zich aangetrokken voelen tot de houding en trots van ons kantoor. We doen een appel op het zelfdenkend vermogen en hopen dat mensen een weloverwogen keuze voor ons maken.”

De campagne kan al een succes genoemd worden voor wat betreft free publicity, want diverse media besteedden aandacht aan de keuze van Houthoff om prominent de naam van de concurrent op te voeren – ongebruikelijk in de reclamewereld. En Houthoff zegt naar aanleiding van de campagne al concrete interesse te hebben gewekt bij de studenten.

En die interesse is nodig, want er zwemt relatief weinig talent in de vijver waar de grote kantoren in hengelen. “The war for talent is erg hevig,” zegt Banz. “De concurrentiepositie is veel lastiger geworden voor kantoren, omdat de interesse van afgestudeerde juristen veel breder is geworden. Er is een grote behoefte aan goede mensen.”

Spatie ontbreekt
Van Kempen communicatie dat alle mediazaken voor NautaDutilh regelt, zegt dat ze er bij Nauta met plezier naar gekeken hebben. Ze vinden het alleen jammer dat de naam verkeerd is weergegeven. Er hoort geen spatie tussen Nauta en Dutilh.

De reacties van andere advocaten die in de campagne gebruikt worden zijn over het algemeen positief. Sommige doen er een beetje lacherig over, anderen bedanken Houthoff voor de gratis reclame. Twee kantoren, welke wil Banz niet zeggen, hebben al gebeld met de vraag wanneer zij aan de beurt zijn.

Houthoff heeft een vooruitstrevend mediabeleid. Al eerder zetten ze een filmpje op YouTube om secretaresses te werven. In dat filmpje verscheen ook het bedrijfslogo van Zuid-as buurman Boekel de Nerée groot op de achtergrond.

Filed Under: Nieuws

Vorige artikel
Concurrentie tevreden met campagne Houthoff
Volgende artikel
In-House bij... Unit4Agresso

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat ondernemingsrecht Veldhoven

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De passie van Latisha Nunumete: vechten tegen de zwaartekracht

  • Advocaat aansprakelijk voor afwijzen schikkingsvoorstel zonder overleg met cliënte? 

  • ‘Waardeloze’ dwangsom laat burgers met lege handen achter

  • Eerste advocatenkantoor zonder advocaten goedgekeurd

  • Uitgelicht – ‘Hoorrecht in verhuiszaken; wat is de invloed van het kindgesprek?’

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×