• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Twittercoma slecht voor imago advocatenkantoor

19 januari 2011 door Advocatie Redactie

Tweederde van vijftig onderzochte Britse advocatenkantoren heeft één of meer Twitteraccounts, maar op veel van die accounts gebeurt helemaal niets. Op 19 van de 48 accounts werd geen enkele tweet aangetroffen. Dat meldt webconsultant Intendance in het onderzoek Focus on Twitter. Gevaarlijk: “Not only is this a wasted opportunity to connect with a range of stakeholders, it suggests laziness, lack of strategy a lack of initiative.” Liever geen account dan een leeg account, stellen de onderzoekers.

Niet alleen gebrek aan activiteit op een account is een probleem, dat geldt ook het “gebrek aan eigendom”. Bij veel advocatenkantoren ontbreekt het aan branding op het Twitteraccount, waardoor het voor de volgers onduidelijk is of ze echt met een account van het kantoor te maken hebben. Volgens de onderzoekers geldt dat voor 35% van de onderzochte Twitters.

Intendance meent dat veel kantoren simpelweg op de reeds rijdende trein van de sociale media zijn gesprongen, zonder zich af te vragen welke strategie gevolgd moet worden en wie de Twitteractiviteiten voor zijn rekening neemt. Voor LinkedIn ligt dit anders: dat wordt binnen de B2B-wereld over het algemeen als een serieus te nemen sociaal medium beschouwd.

Verder stellen de onderzoekers dat het van groot belang is om Twitter niet alleen te gebruiken als distributiekanaal voor elders gepubliceerde content, bijvoorbeeld de website van kantoor. Het is juist van belang om een persoonlijk geluid te ontwikkelen op Twitter, helemaal als het gaat om advocaten. “Law firms have always traded on their lawyers, or teams of lawyers – achieving rainmaker status as an enduring ambition – and it is this promotion of an individual’s know how that can help a firm get the most out of social media in general.”

De onderzoekers hebben aan de hand van een algoritme, vervat in de zogeheten Twitter Grader, ook onderzocht welke advocatenkantoren het best Twitteren. Dat zijn achtereenvolgens Allen & Overy, DLA Piper, Eversheds, Withers en Clifford Chance.

Filed Under: Actueel

Vorige artikel
Rechtenstudente Nathalie Dekker Miss Tourism International
Volgende artikel
"Verzekeraars moeten zich bij vrije advocaatkeuze aan de wet houden"

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat medewerker Familierecht Den Haag

Advocaat ondernemingsrecht Veldhoven

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • De passie van Latisha Nunumete: vechten tegen de zwaartekracht

  • ‘Waardeloze’ dwangsom laat burgers met lege handen achter

  • Uitgelicht – ‘Hoorrecht in verhuiszaken; wat is de invloed van het kindgesprek?’

  • Ex-medewerkers beschuldigen Knoops’ Advocaten van schrikbewind

  • Man veroordeeld tot gevangenisstraf voor mishandeling van advocaat

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×