• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Magazine
  • Webshop
  • Contact en colofon

Advocatie

Dé nieuwssite voor advocaten, notarissen en juristen

  • Actueel
    • Nieuws
    • Business
    • Tuchtrecht
    • Nieuwe uitdaging
    • Deals
    • Human Interest
    • Opinie en blogs
    • Buitenland
  • AI, tech & legal
  • Podcasts
  • De Stand
    • Advocatuur Top 50
    • Notariaat Top 30
    • Archief De Stand
  • Uitgelicht
  • GZL 2024
  • Vacatures
  • Opleidingen
  • Partners
    • Howden
    • OSR
    • PO-Online

Alleen op prijs concurreren? Daar red je het niet mee.

4 november 2009 door Advocatie Redactie

Natuurlijk staat in deze tijd overal prijzen onder druk. Sommigen proberen daar handig op in te spelen door zich juist nu als ‘goedkope aanbieders’ te profileren. Maar als dat het enige punt is waarop je kunt scoren, is dat op den duur te mager.

Het marktaandeel van de Liddl en de Aldi
Laten we eens bij de supers gaan kijken. Daar wordt hard gevochten om marktaandeel. De goedkopere supermarkten doen het goed, juist in deze tijden van werkloosheid en andere financiële ellende. Als ze het goed doen, winnen ze marktaandeel. Maar zal dat ook een blijvend aandeel zijn na de crisis? Dat is de vraag. Natuurlijk letten consumenten op prijs, Nederlanders in het bijzonder. Maar het is niet de enige factor die bepalend is voor het verkrijgen van marktaandeel.

Wat kunnen we leren van Ikea
Geeft u wel eens (bijna) gratis iets weg? Ik ken maar weinig kantoren die dat doen, behalve dan de enigszins obligate cliëntenseminars. Toch zijn cliënten dol op (bijna) gratis. Ikea organiseert regelmatig een ontbijt voor 1 Euro ’s ochtends vroeg. Nederlanders vinden dat geweldig, en op de ontbijt- dag puilt de Ikea uit. Als je er dan toch bent, loop je meteen even door de Ikea en neem je een kussen of pak servetten mee. Je hebt immers bespaard op je ontbijt. Kijk, dat is nu slim. Op een ‘dood’ uur zit je winkel toch vol en de ontbijters hebben zo’n goed gevoel over dit koopje, dat ze wat gaan aanschaffen. Het ontbijt is dan natuurlijk allang weer terugverdiend. Dit is een goed voorbeeld van op prijs concurreren, bewust ingezet om er een ander voordeel mee te behalen.

De prijs van de toekomst
Het is een idee om eens te gaan nadenken wat u ‘gratis’ zou kunnen weggeven. U wint er veel sympathie mee en het komt op een andere manier wel weer terug. Dat is beter dan alleen maar te zeggen ‘Wij hebben een lager tarief dan de buren’. Dat voordeel werkt maar kortstondig. Wilt u echte, blijvende cliënten aan u binden, dan moeten zij een ‘goed gevoel’ over uw kantoor krijgen. Dat zit hem in een betrouwbaar, redelijk tarief, maar ook in vele andere facetten. Het idee dat men af en toe iets gratis krijgt, dat er altijd bepaalde producten of diensten worden geboden en natuurlijk een goed luisterend oor. Want goed luisteren is echt onbetaalbaar.

Christ’l Dullaert
Le Tableau

Filed Under: Nieuws

Vorige artikel
Strafrechtadvocaat Boone schrijft Harm Brouwer (OM) brief over advocatentaps
Volgende artikel
Breaking Snelnews: Bartels geschorst als advocaat

Primary Sidebar

Topvacatures

Advocaat-medewerker Verzekerings- en Aansprakelijkheidsrecht (3-6 jaar ervaring) Rotterdam

Meer vacatures

OverFusies

Magazine

Magazine

Best gelezen

  • Nieuwe uitdaging bij HabrakenRutten, Clairfort, Windt Le Grand Leeuwenburgh e.a.

  • Nieuwe advocaat van Diddy was zelf slachtoffer seksueel geweld

  • AI als ruggengraat van de advocatuur

  • Fleur en Michelle starten damespakkenlijn: ‘Voor mannen? Oger, Suitsupply, The Society Shop. Voor vrouwen? Niks’

  • Rechter beslist over 57 miljoen euro: Parlevliet moet binnen tien dagen handelen

Footer

  • Nieuws
  • Business
  • Human Interest
  • Innovatie & Tech
  • Opinie en blogs
  • Tuchtrecht
  • Gouden Zandlopers
  • Top 50 Advocatuur
  • Top 30 Notariaat
  • Advocatie Magazine
  • Vacatures
  • Partners
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrief
  • Contact en colofon
  • Meld nieuws
  • Adverteren
  • Vacature indienen

Advocatie is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement & Cookieverklaring
SDU

Het laatste nieuws van Advocatie
twee keer per week in je mail
?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden

×